معرفی کانال استاد حاج شیخ محسن قنبریان در شبکه‌های اجتماعی

معرفی کانال آثار استاد قنبریان در تلگرام، سروش و اینستاگرام

معرفی کانال استاد حاج شیخ محسن قنبریان در شبکه‌های اجتماعی

معرفی کانال آثار استاد قنبریان در تلگرام، سروش و اینستاگرام

معرفی کانال استاد حاج شیخ محسن قنبریان در شبکه‌های اجتماعی

استاد حاج شیخ محسن قنبریان

پروژه احیاء بنی امیه

معرفی کانال استاد محسن قنبریان در تلگرام | شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۱۶ ب.ظ

1.استراتژی احیاء بنی امیه .

تئوری و ایدئولوژی فرقه وهابیت و مانند آنرا همه در آراء ابن تیمیه و بخصوص کتاب " منهاج السنة " او جستجو می کنند . استراتژی های این فرقه نیز عمدتا ریشه در همین کتاب و روایات تحریف شده ی آن دارد .

فتح شامات و تشکیل دولت اسلامی عراق و شام (داعش) یک استراتژی است . استراتژی ای آخرالزمانی برای نهایی کردن اسلام و مسلمین! این استراتژی هم ریشه در آموزه های منحرف ابن تیمیه و مثل او دارد . برای نمونه  استناد افراد شاخص  تکفیری های اخیر در شامات و عراق و ...( چه بنام جبهه النصره ، چه داعش یا ...)

به روایاتی است درباره شام ، سپاه شام ، امت منصوره و مانند آن که ابن تیمیه آنها را پرداخت داده و به غلط تطبیق داده است . او خود متولد 660 قمری در منطقه حرّان شام است و در بغض اهل بیت(ع) متعصب است . برای علی (ع) 17 خطا شمرده است و معاویه را برتر از ایشان می شمارد و حضرت صدیقه (س) را به نفاق متهم می کند !

ابن تیمیه حدیثی جعلی از پیامبر آورده که " امت منصوره ای(یاری شده) هستند از امت من که بر حق ظاهرند و بد خواهان به آنان ضرری نمی رسانند تا امر خدا حادث شود " . ابن تیمیه امت منصوره را بر " اهل شام " تطبیق داده   و تصریح می کند : " لشکر معاویه طایفه منصوره است تا قیامت "!!! (منهاج السنة ج4 ص462) جالب اینکه راوی روایت هم خود معاویه است !

شما بپرسید : ایشان خود در قرن 7 هجری است و دیگر خبری از اموی ها نیست پس چگونه آنها امت منصوره اند تا قیامت ؟!


پاسخ را خواهید یافت!

در روایت محرف دیگری از پیامبر(ص) است که " عاقبت امر بدان جا می رسد که لشکر آماده ای در شام و لشکری در یمن و لشکری در عراق خواهد شد و برشما بر شما باد به همراهی با لشکر شام که آنها خیرة الله در زمین هستند به سوی آنها برگزیدگان از بندگان جذب می شوند "! امروز مثل این روایات مکرر در خطابه های سران داعش و النصرة و ... خوانده می شود و پشتوانه دینی استراتژی حمله به شام و تشکیل دولت شده است . العریفی _مبلّغ فعال وهابی_ می گوید : " سرزمین شام سرزمین صحابه بزرگ(!) پیامبر است!"( درحالی که فقط معاویه آنجا بوده است!) شیخ ابوالزهرا زبیدی در مقاله ای بنام نداءالأهل الشام الأبیه می نویسد :" ما باید خلافت راشده را ایجاد کنیم اکنون در سرزمینی هستیم که عیسی بن مریم در آن نزول خواهد کرد"!. یعنی حضور را رنگ آخرالزمانی می دهد . ایمن الظواهری_رهبرالقاعده_به سلفی ای اعزامی به سوریه می گوید : " در سنگر های خود بمانید  واستقامت کنید تا خلافت اسلامی را در شام برقرار سازید ". الجولانی _رهبر النصرة_ هدف از تشکیل این جبهه را همین بیان می کند : " بازگشت حکومت و سلطانی خداوند بر زمین"!

پس می بینید روایات جعلی و تطبیق انحرافی ابن تیمیه برای اینان استراتژی فتح شامات ( سوریه ، لبنان ، فلسطین ، اردن و...) را هم تدارک کرده است .


2. تلاشهای تاریخی گذشته      

با تورق در تاریخ می بینیم تلاشی برای احیاء بنی امیه در طول تاریخ از سوی جریانی تندرو و عمدتا دشمن با اهل بیت وجود داشته است .

پس از فرو پاشی بنی امیه ، همیشه احیاء بنی امیه ذیل خروج سفیانی ( از آل ابوسفیان و بنی امیه ) دنبال شده است .


تاریخ اقلا 5 سفیانی را تاکنون تجربه کرده است 

_سفیانی اول : ابو محمد زیاد بن عبدالله بن یزید بن معاویه که در پایان دوره بنی مروان (سال126 ق)خروج می کند وقتی اختلاف بین ولید دوم و آل مروان می افتد ، او همراه گروهی از بنی امیه "دمشق" را به تصرف در آورد مردم "حمص" با او بیعت کردند . او خود را سفیانی موعود دانست  و مقابل عبدالله بن علی عباسی با همین عنوان ایستاد و از مردم برای احیاء و نگهداری بنی امیه بیعت گرفت . اما دست آخر کشته شد .


_سفیانی دوم :

ابوالحسن علی بن عبدالله بن خالد بن یزید بن معاویه معروف به ابوالعمیطر که در سال 195 باز در دمشق ادعای خلافت کرد و مردم آنجا برای احیاء بنی امیه با او بیعت کردند . جالب اینکه این سفیانی 80 سال داشت و مردم شام بارها از او خواسته بودند علیه عباسیان خروج کند اما او قبول نکرد تا اینکه گروهی چندین شب در سرداب خانه اش پنهان شده و او را ندا کردند که قیام کن ! و او باورش شد سفیانی موعود است و قیام کرد اما کار او هم به فرار و کشته شدن کشید .

بعد ها این سفیانی ها تکرار شدند و طبری نقل می کند در سال294 هم کسی در شام ادعای سفیانی بودن کرد و ...

جالب است این نکته نیز افزوده شود که در روایات شیعه و سنی  بر دشمنی سفیانی با " مهدی" اصرار است اما دردسته ای از روایات سنی_ بخلاف دسته دیگر و هم همه روایات شیعی_ از سفیانی چهره مثبتی ارائه می شود از عبادت او سخن گفته می شود و اینکه هیچگاه عبادت را ترک نکرده است ، موجب امنیت است و...!


حال سوال اساسی این است تعدد سفیانی ها چرا؟


فرضیه اول : سوء استفاده

چون سفیانی از علائم قطعی و حتمی آخرالزمان و ظهور است و از امام اول تا امام دوازدهم هم شیعه از او گفته اند دشمنان اهل بیت برای از بین بردن و نهایی کردن کار شیعیان ، هر دو دوره سفیانی ای علم کرده اند تا بتوانند لشکر خود را بسیج کنند و از این طریق به حکومت رسیده یا شعیان (ولو از خاندان بنی عباس و بطور کلی هاشمیان) را زایل کنند.


فرضیه دوم : مسأله بداء

اصل سفیانی قطعی است اما شخص او از قطعیات و حتمیات نیست لذا اسامی متعددی در روایات شیعی برای او هست . به دیگر سخن در هر دوره ای اگر زمینه ظهور یا فرج نزدیک شود می توان کسی از خاندان بنی امیه سفیانی باشد! شاید اختلاف رویات محل خروج او ( حمص ، وادی یابس ، ایلی یا بیت المقدس ، اندرا و روم ) نیز ریشه در همین مسأله داشته باشد نتیجه این فرضیه این میشود که حتی اگر برخی از افراد مدعی سفیانی در گذشته واقعا سفیانی هم بوده باشند درباره آنها بداء پیش آمده است یعنی خروج آن سفیانی اتفاق افتاده اما ظهور نه ! و البته باز شخص دیگری برای ظهور قائم ، سفیانی خواهد شد . لذا در روایات نوعی بداء برای سفیانی (علی رغم حتمی شمردن آن ) بیان شده (الغیبه نعمانی ص 315 باب 18ح10 )

این فرضیه را نباید یکباره بعید تلقی کرد چون قرار نیست عمر سفیانی هم مثل عمر امام دوازدهم هم طولانی و درحفظ الهی باشد . بعلاوه که همین مسأاله درباره"قائم" هم هست . قائم یک لقب کلی خروج کننده از معصومین بوده در دوره ای که قرار بوده امام صادق(ع) همان قائم باشد و مشروع فرج با او اتفاق بیافتد(1) و البته توسط ائمه بعد تکمیل و توسط امام دوازدهم زمین پر از عدل و داد شود . اما بداء حاصل شده و قیام کننده از امام صادق (ع) به ائمه دیگر(امام دوازدهم) منتقل شده است .

بررسی دقیق این فریضه ها را به مجالی وسیع تر  وا می گذارام .

1)     ر.ک : روایت امام صادق(ع) در الغیبة نعمانی ص 403 باب 16 ح8 و غیر از آن .

 

 

3. پروژه جدید احیای بنی امیه و سفیانی .

1.3_ موج نام ها و نمادها .

در دهه های اخیر موج فراگیری از نامهای اموی در پیروان مکتب ابن تیمیه و سلفی ها مشاهده می شود

چه در مشرب وهابی های آن عربستان و قطر و چه در مکتب دیوبندی آن در پاکستان و افغانستان و....

 _ ساخت مدرسه یزید بن معاویه  

 _سپاه یزید بن زیاد در پاکستان(برای اعزام به شامات)

 _آرزوی تغییر خیابان زینبیه ب نام یزید در رسانه های مجازی

 _آرزوی برخی تکفیری ها برای برپا کردن مجسمه یزید در شامات(خاطرات یک تکفیری زخمی و اسیر شده)            

) http://www.mehrnews.com/news/2572402/داعشی-ها-بنی-امیه-زمان-هستند-ساختن-جعلیات-درباره-مجسمه-یزید(

2.3_ موج نمودها

احیاء راه ورسم اموی ها و تئوریزه آنها در بین همین تکفیری ها و مفتی هایشان....

    ، سگ بازی

 شهوت رانی (از زنان مصنوعی تا افتضاح جهادالنکاح)

 پیدایش آکلة الاکبادها  و تئوریزه آن _ شیخ عدنان العرعور در برنانه تلویزیونی اش گفت : ای مجاهدان بدن علویان را مثله سازید...)

 ، شرابخواری( قرضاوی فتوا داد مشروب با درجه الکل نیم درصد حلال است!)

 و تبریک گویی و جشن عاشورا و...

http://www.irinn.ir/news/34117/تصاویر-جشن-عروسی-پسر-مفتی-اعظم-عربستان-در-روز-عاشورا

 3.3_موج نژاد اموی

_جان کری قبل از بالا گرفتن کار داعش از کشف گروه و " طایفه ای نجیب " درشامات سخن گفت !

_در خبر ها از بیعت برخی از مهاجران تکفیری به شامات و با نوادگان شمر سخن بود!

( http://arshnews.ir/vdcdzk0xoyt0zk6.2a2y.html)

_رهبر النصره در خطبه ی خود در مسجدی در سوریه صراحتا گفت:" دشمن ما محمد بن الحسن العسکری است"( فیلم آن در اینترنت موجود است) http://mahallati.ghasam.ir/fa/news-details/32948/

یا عرعور در برنامه تلویزیونی اش صراحتا گفت : به زودی زیر لوای لشکر سفیانی خواهیم بود ! (http://www.irinn.ir/sitefiles/13921014/Video/235625.flv)

مستندات بسیار زیادتری قابل جمع آوری است که سر جمع خبر از پروژه ی تلاش برای احیاء بنی امیه و زمینه سازی خروج سفیانی می دهد.


4. نتیجه گیری .

این تلاش برای احیاء دوباره بنی امیه و خروج سفیانی (چه سفیانی ای از همان خون و نژاد اموی چه با مرام اموی چنانچه درباره ی سفیانی سوم(ابواحرب) در سال227 ق مطرح است که از نژاد بنی امیه نبود) قابل تکذیب نیست اما تمام سخن در این است آیا اینبار این خروج و حتی این سفیانی همان سفیانی نهایی است و مقارن با ظهور است یا نوعی سوء استفاده احتمالی ممکن است؟!

پاسه به این سوال مهدی باوران و مهدی یاوران را کمک بسیار میکند و از افراط و تفریط حفظ می کند.


اول توجیه سوء استفاده دوباره :

دشمن قطعیت ظهور قائم را میداند ، شرایط و زمینه های ظهور را هم می شناسد که از جمله آن آمادگی شیعیان  و انتظار مستضعفان است . پس هر وقت احساس کند وقتش دارد نزدیک می شود می تواند با مانور دادن بر سر جلوه های اموی و دشمنی با اهل بیت و حتی مانور بر سر سفیانی ، شیعیان را تحریک کند تا زود تر از موعود دست به جنگ بزنند بلکه با مهندسی رسانه ای خاص جنگ را از تکفیری_شیعی_یا اموی علوی) به سنی شیعی تغییر دهد و تمام جهان سنت را علیه شیعه (و بالتبع منجی آنها) نماید و کار را به عقب اندازد و این همان حواس جمعی است که در زعمای بصیر شیعه مثل امام خامنه ای و آیة الله سیستانی مشهود است . اما درباره برخی دیگر کمبودش محسوس است . حرفها و اعمالی که می تواند جهان سنت را علیه شیعیان کند و اردوگاه منتظران حضرت را خالی و لشکر سفیانی را تقویت نماید نا صواب است از این روست که باید به جد مراقب بود . حتی برای تطبیق سفیانی _بفرض خروج و ادعا_ شتاب نکرد باید این حدیث امام صادق (ع)  را نصب العین قرار داد که فرمود : " تا وقتی آسمان و زمین آرام است تو نیز آرام باش"(صدوق در معانی الأخبار و طوسی در أمالی). اشاره به اینکه علائم قطعی (نفس زکیه و یمانی و سفیانی ) با صیحه آسمانی و خسف بیداء قرین است که اقلا ایندو قابل شبهه سازی نیستند و این حکمتی الهی است . امروز دفاع از حرم معصومین و مظلومین عالم بر ما واجب است اما سفیانی خواندن این و آن و اقدام به جنگ فرقه ای عجله است...

دریافت

  • معرفی کانال استاد محسن قنبریان در تلگرام

بنی امیه

زمینه سازان خروج سفیانی

سفیانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی